Veckans bloggtema: vad är en bra beautyblogg?

Den här veckan frågar Aska PRET-tys bloggnätverk vad som kännetecknar en bra beautyblogg. En rolig fråga tycker jag, för det finns en enorm variation bland beautybloggarna!

Det finns flera saker som jag personligen gillar att se/läsa i andra beautybloggar. Framför allt fascineras jag av bilder på fantasifulla makeuper – många bilder och framför allt närbilder så att man ser hur appliceringen är gjord! Jag tycker också att det är roligt att läsa om hudvårdsprodukter som till exempel olika ansiktsmasker, krämer och rengöring. Extra plus för välskrivna inlägg med faktainnehåll, sånt går jag igång på.

Däremot är jag mindre intresserad av långa inlägg med kollektionsbilder och produktlistor, det kan jag liksom spana in i butiken själv. Om det ska vara intressant är det mer ur perspektivet att man provat någon ny produkt och skriver om den, hur den känns, luktar och sitter.

Vad är en bra beautyblogg enligt dig?

6 reaktioner på ”Veckans bloggtema: vad är en bra beautyblogg?

  1. Jag håller med dig helt och hållet – det är väl därför jag älskar din blogg 😉 Gillar framförallt att du blandar makeup-bilder med tips på produkter du har provat.

  2. Jag gillar din blogg för den är avskalad, men innehåller det man är ute efter: bra bilder, information om vad du gjort/använt. och så lite följetongsfokus som läppstiften du visar!

  3. Jag håller med dig om det där med kollektioner, det är jag inte heller så intresserad av. Sådan inlägg brukar jag hoppa över.

  4. Ja, jag tycker om att läsa HUR man ska använda olika produkter på bästa sätt osv… 🙂 med bilder till!

  5. Emeraldy: vad glad jag blir, tack!Marie: tack för feedback, kul att höra vad du uppskattar med bloggen, och vad roligt att se att de medvetna val jag gjort (utifrån vad jag själv gillar såklart) även gillas av andra :-)Sminkjante: då är det liksom roligare om man plockar en produkt ur kollektionen som man testar, visar bilder på och skriver om, eller hur!?Laura: precis, jag håller med dig, att bara läsa OM produkten är inte så kul i sig…

  6. Har du testat Maybelline’s nya Pure Mineral Foundation i puderform? Om du har testat: vad tyckte du om den? Vet du hur stor mängd mineraler den innehåller?

Vad tycker du?

