L’Erbolario duschcrème vanilj & ingefära

Lika lite som jag tyckte om doften på kroppskräm Sandelträ, lika mycket tycker jag om doften hos L’Erbolarios duschcrème vanilj och ingefära. Jag älskar ingefära i alla dess former och i kombination med vanilj får den fräscha doften en mjukare touch. Den här duschcrèmen var ytterligare ett av proverna jag fick i paketet från Piani för ett par veckor sedan och den här skulle jag gärna ha i duschen och även som kroppskräm, en riktig höjdare!

Duschcrèmen beskrivs såhär på Pianis webbplats:

Med lotusblomsextrakt. Skänker välbehag för en mjuk, elastisk och svagt väldoftande hud som samtidigt respekterar dess naturliga PH.

3 reaktioner på ”L’Erbolario duschcrème vanilj & ingefära

  1. Hej! Har en fråga som jag undrar över, tänkte att du kanske vet. Jag använder nämligen en ansiktskräm som heter Miniderm som egentligen är för behandling av torr hy, vilket jag inte har, jag har nog mer normal hudtyp, så, gör det något om man använder den till min hy? Kan det hända något liksom? :)Kram/Elin

  2. Elin: Min erfarenhet säger att Miniderm är en bra fuktgivare generellt, den rekommenderas t ex ofta till personer med atopiska eksem som behöver bygga upp hudens egen skyddsbarriär. Vi har alltid en stor pumpflaska Miniderm hemma just på grund av att våra två barn är atopiker och därför brukar jag även använda den själv emellanåt. Tycker du att den fungerar bra till din hy tycker jag att du ska fortsätta använda den! Om du däremot tycker att din hy till exempel känns fet av krämen kan det väl vara värt att undersöka andra alternativ…Sminkjante: ja, den luktar jättehärligt!!

Vad tycker du?

