L’Erbolario kroppskräm Sandelträ

Ikväll har jag provat en av de kroppskrämer jag fick prov på från L’Erbolario; kroppskräm Sandelträ. Tyvärr sitter jag här och vet inte riktigt vart jag ska ta vägen för doften är extremt påträngande stark. Den luktar rökigt och maskulint och alldeles för dominant för min smak. Synd på en i övrigt så behaglig kräm, men den här skulle jag inte alls kunna använda, tyvärr.

Doftsättningen är viktig för mig och jag är förtjust i lätta och fräscha dofter, gärna med inslag av citrus. Jag brukar inte tycka om produkter som ”inte luktar någonting” men om jag måste välja mellan det eller produkter som denna, som luktar för starkt och har en dofttyp som inte passar mig, då väljer jag hellre helt doftlöst, utan tvekan.

Nu ska jag gå och duscha av mig, för med den här starka doften kommer jag inte att kunna sova. Hur känslig är du för starka dofter?

6 reaktioner på ”L’Erbolario kroppskräm Sandelträ

  1. Jag gillar absolut inte starka dofter. Det gör inget att de är intensiva, bara de inte är så starka så att man storknar och inte känner något annat än det man har på sig.

  2. Jag fick ett prov på den, hade tänkt att ge den till killen eftersom jag också kopplar sandelträd till att vara maskulint, men nu vet jag inte om han klarar av den..

  3. Min mamma och mormor är mycket känsliga mot dofter, mormor har astma och får hosta när hon känner starka dofter. Mamma får huvudvärk och migrän… Jag älskar dofter, dock inte tunga dofter, men oavsett vilken doft det är så kan de reagera. Det är lite synd och tråkigt, men det är ännu mer synd om de som inte tål dofter för att det är många som inte respekterar att vissa inte tål dotfer och lukter.

  4. Emelie: nä precis, det är skillnad på intensiva dofter och dofter som är för påträngande.Maria: nä det är frågan, den luktade som sagt väldigt starkt!Sminkjante: det kan bli så för mig också, inte kul!Viktoria: det måste vara hemskt att vara så känslig. Jag tänker ofta på det när man sitter på bussar och liknande och det kommer någon som har alldeles för mycket parfym – om till och med jag som ändå inte är extremt känslig reagerar, hur är det då om man har astma/allergi!? Jobbigt!

  5. Jag fick precis samma upplevelse, huvudvärksvarning…men ack vilken härlig kräm, tur att det finns andra dofter 😉

Vad tycker du?

