Dåliga samveten och en lösning

Här är några av mina dåliga samveten. Det handlar om de hårinpackningar jag köper för att ta hand om mitt långa hår som med jämna mellanrum får utstå både färg och ljusa slingor. Då och då gör jag ett ryck och bestämmer mig för att bli duktig på att göra inpackning en gång i veckan, men tyvärr är det helt omöjligt för mig att få rutin på det. Att först tvätta och handdukstorka håret, sedan kleta i inpackning, låta det verka och till sist skölja ur är för omständigt för att jag ska komma till skott – när jag hoppar ur duschen vill jag liksom vara klar.

Räddningen för mig är Aussies inpackning 3 Minute Miracle Reconstructor som jag fick på posten för en tid sedan. Med den här inpackningen blir det precis så enkelt som det behöver vara för att jag ska komma till skott och göra inpackning varje vecka – det är bara att massera in i håret när man står i duschen och sedan skölja ur efter tre minuter.

Är den bra då? Ja jag tycker det! Håret känns friskt, välmående och faktiskt även tjockare och fylligare tycker jag. Mitt hår har en tendens att kännas platt och fett i hårbotten även om längderna är torrare, men den här inpackningen funkar bra till mitt hår utan att tynga ner håret ytterligare.

Vad tycker du?

