REN Rose Synergy O12 Restoring Facial Serum

För en tid sedan fick jag förmånen att prova Rose Synergy O12 Restoring Facial Serum från REN.

Såhär beskrivs produkten:

Ge din hud en energikick! Rose Synergy Facial Serum är ett ansiktsserum som ger ögonblicklig lyster och hjälper huden att behålla fuktbalansen samtidigt som det förbättrar hudens elasticitet och skyddar mot fria radikaler.

Serumet innehåller ångdestillerad damascenerros samt en blandning av naturliga oljor från nypon, jojoba, ris, tranbär, macadamianöt, ximenia och kamelia.
Ett bioaktivt komplex bestående av ceramider, fosfolipider samt omega-6- & 7-fettsyror mjukgör och stimulerar hudens läkande processer.

Hudtyp: Torr, känslig, mogen, trött och jetlaggad.
Användning: Appliceras under dagkräm på morgonen och under nattkräm på kvällen.

Användning: Jag har torr och känslig/reaktiv hy så jag använder serumet dagligen som ett komplement till min vanliga hudvård. Jag stryker ut några droppar av serumet, som är oljigt i konsistensen, med fingertopparna över hela ansiktet innan jag applicerar min dagcrème.

Effekt: Det känns som att det här serumet märkbart lugnar min reaktiva hy – den känns väl återfuktad och behaglig och jag får inga tendenser till klåda eller stramande hy som jag annars lätt kan få under vinterhalvåret. Hyn ser välmående ut med en fin lyster och en fantastiskt jämn hudton eftersom serumet även verkar dämpa rodnader. Trots att det är en olja blir jag inte blank eller fet under dagen utan den absorberas mycket bra av huden.

Sammanfattning/omdöme: Rose synergy facial serum lugnar och återfuktar min känsliga och reaktiva hy mycket bra och känns suveränt att ha under ansiktscrèmen såhär på vinterhalvåret när huden behöver extra skydd och fukt. Serumet absorberas snabbt i hyn och lugnar och dämpar rodnader och ger min hy en fin lyster.

Produkterna från REN är 100% fria från parabener, sulfater, petrokemiska tillsatser, PEGS, TEA/DEA och syntetiska färgämnen. REN finns att köpa bland annat på NK, Åhléns City, Accessora.se, Eleven.se, Blush.se, Grooming.se.

2 thoughts on “REN Rose Synergy O12 Restoring Facial Serum

  1. Jag har varit ntfiken på REN’s produkter jättelänge och just det där seumet skulle sitta fint för min vinterhy.Att dom ska vara så jädrans dyra bara. :0/

  2. Tina: ja det kostar ju en slant, men jag måste säga att jag är mycket positiv till resultatet och det är ju även väldigt drygt.

Vad tycker du?

