Aussie Miracle Moist

Jag har testat Aussie Miracle Moist shampoo och balsam med macadamianöt och aloe vera som ger fukt men också näring och skydd mot yttre påfrestningar.

Användning och effekt: Jag har ganska långt hår och har problemet att mitt hår ofta blir lite fett i hårbotten samtidigt som längder och toppar är torra och lite spröda – en kombination som är ganska svår att hitta rätt produkter för. Oftast går jag på volymprodukter och satsar på lite extra vårdande balsam ute i topparna. Det var med viss skepticism jag testade Miracle Moist-produkterna, jag var ganska säker på att de skulle vara för tunga för mitt hår och att håret skulle bli fett fort, men jag kunde inte ha mer fel! Håret blir fylligt och känns friskt och välmående och faktum är att det också håller sig fräscht längre, hela vägen in till hårbotten.

Shampoot är en dröm att tvätta håret med – det är drygt och ger ett mjukt, väldoftande lödder som är lätt att applicera i hela håret. Balsamet är också väldigt drygt och dess mjuka och fylliga konsistens gör det lätt att massera in i hårets längder där jag låter det verka någon minut innan jag sköljer ur det.

Sammanfattning/omdöme: Miracle Moist shampoo och balsam är närande och vårdande för hår som behöver lite extra omtanke men utan att tynga ner eller göra håret platt och fett. Det passar ypperligt till långt hår och balsamet kan med fördel lämnas i lite längre som intensivvård i toppar och längder någon gång då och då. Extra plus för den underbara doften!

5 reaktioner på ”Aussie Miracle Moist

  1. Låter som vi har samma hårtyp, jag blev nyfiken på att prova men känner inte till märket sedan tidigare, vart köper man det?

  2. Linda: ja det tycker jag! Jag har bara hört positivt om märket innan jag testade själv och jag är mycket nöjd såhär långt.Inthemake: jag med numera, när jag testat det själv :-)Anonym: Aussie börjar säljas i Sverige nu i februari och finns bl a på Kicks och Åhléns! Maria S: visst är det! Härligt att det går att köpa i Sverige nu också!

Vad tycker du?

