NYX Las Vegas

Jag har ju läst om det här lacket hos andra och förstått att det är skirt. Men samtidigt har färgen sett så snygg ut att jag tänkt att det förmodligen är värt jobbet med att måla många lager ändå. Fast jag är faktiskt lite tveksam. Las Vegas ÄR toksnyggt, men… Här har jag tre lager och när jag målade tyckte jag att det såg ut som att det räckte, men när jag kollade mer noggrannt i riktigt bra ljus var det fortfarande delvis genomskinligt. Dessutom tog det lång tid att torka, trots snabbtorkande överlack. Jag ska testa att lägga det ovanpå något annat mörkt turkosgrönt lack för att se om färgen kan komma till sin rätt även då, men att man får något under som ger mer täckning.

4 reaktioner på ”NYX Las Vegas

  1. När jag tog bort mitt märkte jag att nagel blev missfärgad, trots att jag använde underlack. Jag tror det funkar bättre med ett annat lack under.

  2. Sminkjante: så typiskt, och nu när du säger det kan jag instämma – jag tyckte att mina naglar såg gulare ut än de brukar efter att jag tagit bort Las Vegas. Ja då har vi ytterligare ett skäl till att bara använda det till layering… Merlyn: ja, färgen är jättefin, om än lite skirt i formulan som sagt…

Vad tycker du?

