Avivir Aloe vera gel

I höstas fick jag några Aloe vera-produkter från Avivir att prova, däribland en Aloe vera gel med 98% ekologisk aloe vera som trevligt nog dessutom är svanenmärkt. Jag har såklart hört talas om Aloe verans fantastiska läkande egenskaper, men det är inte så ofta man verkligen får chans att testa dess kapacitet. Men i förra veckan brände jag mig ganska rejält, på ovansidan av handen. Det var inte åka till sjukhus-dignitet, men i alla fall ett ganska ilsket 3 cm långt brännsår. Efter att ha kylt en stund under rinnande vatten insåg jag att det absolut inte var någon fara men att det ändå förmodligen skulle göra ganska ont, ta tid att läka och efterlämna ett fult ärr. Jag duttade försiktigt på ganska rikligt med aloe vera gel som snabbt lade sig som en skyddande hinna över. Jag har smörjt ett par gånger varje dag och upplever att gelen dels svalkar och lindrar ömheten i huden men faktiskt också verkar både skydda såret och underlätta läkningsprocessen.

Jag kan tänka mig att den här gelen kan komma till användning till sommaren; både vid skav- och skrubbsår och även hud som fått för mycket sol (vilket såklart helst ska undvikas).

3 reaktioner på ”Avivir Aloe vera gel

  1. Aloe vera är jättebra! Mamma har alltid använt aloe vera-gel på oss barn på sår, myggbett och allt möjligt och det har alltid lindrat och läkt kanonbra!

  2. Japp, säger som mickan. Har själv testat när jag brände mig i solen och det lindrar och återfuktar jättefint.

  3. Mickan: ja visst är det. Det var mest att jag inte fått tillfälle att verkligen testa den här gelen, som jag haft i mina ägor ganska länge nu. Men nu vet jag vad den går för i alla fall!Vicky: ja, till solsveda borde det vara kanon!

Vad tycker du?

