Hårvård från Aussie

Häromdagen fick jag ett stort paket på posten innehållandes några produkter från Aussie, ett hårvårdsmärke som är stort i UK och som i dagarna även introduceras på den svenska marknaden. Jag har faktiskt aldrig testat Aussie men däremot hört dess goda rykte, så det är med ganska hög förväntan jag ställer in flaskorna i duschen… Paketet kunde dessutom inte dykt upp mer lägligt – jag är mitt i nåt slags hårvårdslimbo där jag plötsligt inte tycker att några av mina favoriter riktigt funkar, så det är med stor entusiasm jag testar något nytt!

I mitt paket låg Miracle Moist shampoo & balsam, Real volume shampoo & balsam och sist men inte minst deras 3 Minute miracle reconstructor.


Miracle moist-produkterna innehåller bland annat aloe vera och macadamianöt och ger inte bara håret fukt utan också näring samt skydd mot yttre påfrestningar.

Real volume-serien innehåller bland annat vit ingefära och humle som ska ”liva upp slöa hårstrån” och ge volym från rot till topp.

3 Minute miracle reconstructor är Aussies flaggskepp är en riktig storsäljare i UK. Innehåller bland annat Australian Balm Mint. Den här intensivkuren återfuktar håret och gör det glänsande samt sägs reparera kluvna hårtoppar (det sistnämnda ställer jag mig dock lite skeptisk till; mig veterligen är det bara en sax som kan råda bot på sådana).

Utöver de serier jag fått förmånen att testa finns även shampoo, balsam och treminutersinpackning i serierna Colour Mate för färgat hår och Luscious Long, speciellt vårdande för långt hår. Produkterna kommer att finnas i handeln i februari och gå att köpa på till exempel Kicks och Åhléns.

Eftersom märket är en helt ny bekantskap för mig är jag är nyfiken på om du testat det och i så fall vad du tycker. Lämna gärna en kommentar!

6 reaktioner på ”Hårvård från Aussie

  1. Jag älskar aussie-produkterna! 3 minute miracle reconstructor är grym, jättekul att det äntligen har lanserats i sverige!

  2. Jag provade det när jag bodde i USA för 100 år sedan…kanonbra produkter…köpte även 3 minuit miracle nu nätr jag var i London…luktar såååå gott!!!

  3. CC: där ser man! Vad bra att det finns i Sverige nu med andra ord! Inthemake: ja, jag testade 3 minute… häromdagen och den luktade väldigt gott!

Vad tycker du?

