Thann Aromatic Wood kroppsvård

Jag har ju tidigare skrivit om bland annat kropps- och massageoljan samt kroppsscrubben från Thanns serie Aromatic Wood och nu har jag även testat duschcrèmen och kroppslotionen.

Om Aromatic Wood aromatherapy shower gel: Speciellt framtagen för att optimera hudens naturliga fuktbalans för en hälsosam hud. Apelsinolja gör huden klar samt ger fukt.

Om Aromatic Wood rice extract body milk: Innehåller den finaste risoljan som är rik på E-vitaminer. Skyddar huden mot UV-strålar, mjukgör och tillför fukt. Absorberas direkt av huden och gör den silkeslen. Med varm och rogivande muskot-, apelsin-, och klementinessensolja.

Användning: Aromatic Wood duschcrème har en lite annorlunda formula – den känns nästan lite oljig i konsistensen och löddrar mindre än duschcrèmer normalt brukar göra. Detta skulle kunna göra att det känns som att man behöver ta mer av produkten men så upplever jag det inte utan duschcrèmen är ändå dryg och lätt att applicera. Huden blir mjuk och återfuktad till den grad att det faktiskt inte gör något om man inte smörjer sig efter duschen, något som jag allitd måste göra i vanliga fall för att inte få torra partier som kliar och stramar.

Kroppslotionen är fluffig och fyllig i konsistenen, doftar gott och går hyfsat snabbt in i huden. Den återfuktar ordentligt och lämnar huden mjuk och smidig.

Doftsättningen Aromatic Wood har en lätt kryddighet men utan att kännas tung eller påträngande. Inslagen av citrusfrukter gör att den känns fräsch och ger den också en feminin touch.

Sammanfattning/omdöme: Thann Aromatic Wood duschcrème och kroppslotion är en väldoftande kroppsvård med lyxig konsistens. Duschcrèmen rengör skonsamt och torkar absolut inte ut huden och kroppslotionen ger en långvarig effekt som motverkar torr och kliande hud, något som jag själv kan ha problem med såhär under vinterhalvåret.

En reaktion på ”Thann Aromatic Wood kroppsvård

  1. Hej! jag ser att du driver en blogg om skönhet och makeup o så.. jag har illustrerat en sminkguide i min blogg, och jag undrar om du har en minut så du kan kolla in den o säga vad du tycker…Är det något du skulle kunna använda?Är sådana guider bra för dem som inte är proffs på sminkning?Kramar Kinga

Vad tycker du?

