Mineralögonskuggor från Fyrinnae

I fredags landade min första beställning från Fyrinnae äntligen i brevlådan. Jag har testat enstaka skuggor därifrån tack vare byten jag gjort på PRET-ty, men nu har jag hört så mycket bra om dem så jag kunde inte låta bli att beställa lite. Jag gillar verkligen konceptet med de små sample-burkarna som många mineralmakeupmärken kör med – då får man chans både att bilda sig en uppfattning om produktens kvalitet och även prova lite olika nyanser utan att bli helt ruinerad. Att provburkarna sedan räcker en evighet är ju extra trevligt.

När burkarna endast kostar $1,75 och det finns en myriad färger att välja mellan är det ju inte helt lätt att begränsa sig…

Övre raden (i zickzack) från vänster: Fyre & ice, Bastet, Karasu, Nijiro och But I like frogs
Undre raden från vänster: Leif, Njordr, Peach buns, Rapunzel had extensions och Kimchi

Övre rade från vänster: Candy coated, Wicked, Glass coffin, Newcastle och Valhalla
Undre raden från vänster: Elven dagger, Soot, Earthen, Loch Ness och till sist Kurisumasu som jag fick med som gratisprov.

Det ska bli jättekul att testa dem och jag undrar ju självklart om det är någon av skuggorna som du är extra nyfiken på att se, eller om du har önskemål om kombinationer. Lämna i så fall en kommentar till det här inlägget!

9 reaktioner på ”Mineralögonskuggor från Fyrinnae

  1. Maria: tack, vad kul! Och vet du, de är ännu snyggare IRL än på bild 😉 Jag beställde 16:e december så det är på pricken en månad – ganska länge med andra ord. Så man ska vara ute i god tid om man vill ha dem till nåt särskilt tror jag!Hannah: ah, jag noterar! :-)CrazyNails: visst gör den? Jag antecknar!

  2. inthemake: jag älskar dem också nu, det var verkligen en positiv ny bekantskap!Sofia: det är en smaksak… jag tycker framför allt att det finns så otroligt många färger att välja mellan när man tittar på de lösa skuggorna. Sedan kan man lägga dem på så många olika sätt; skirt och lätt eller väldigt färgintensivt. En del lägger dem med fuktad pensel för riktigt intensivt resultat men det har jag personligen aldrig tyckt funkar. Om du inte testat lösa skuggor tycker jag definitivt att du ska göra det!

Vad tycker du?

