Everyday Minerals Pressed powder blush

För den som vill använda mineralmakeup men föredrar pressat puder finns nu Everyday Minerals rouger i även pressad form. Jag tycker att pressat puderrouge är lite mer lättjobbat än den lösa varianten plus att det är så mycket smidigare att ta med pressade puderprodukter än de lösa när man reser – hur många gånger har man inte öppnat burken med löspuderfoundation för att upptäcka att en stooor mängd av innehållet i burken har skakat ut och ligger löst i locket och därmed också yr omkring överallt när man öppnar burken…

Det pressade rouge som jag testat heter Corner Office och har en mellanmörk korallrosa färg med en del skimmer i sig:


En sak som slog mig när jag testade ett pressat mineralpuderrouge var hur högpigmenterade de är jämfört med många andra pressade rouger, och att det är lättare att ta väldigt lite av de lösa rougerna. När jag använder de lösa vet jag ju att det i princip räcker med några smulor i locket som man sedan jobbar in i penseln, men med det pressade rouget blir det mer rouge i penseln så man måste vara mer noga med att slå av överflödigt puder innan man applicerar.

5 reaktioner på ”Everyday Minerals Pressed powder blush

  1. Jag lägger alltid en bomullsrondell mellan burken och locket för att undvika sånt när jag är ute och reser. Visst fastnar det lite i bomullen, men det sitter i alla fall inget i locket som yr omkring när man öppnar.

  2. Sminkjante: Jag tror att de pressade rougerna är hyfsat nya faktiskt.Sofia: Men åh, vilket superbra knep, att jag inte tänkt på det!? Tack för tipset! Ibland är det de enklaste lösningarna som är bäst…

  3. EM har jättebra nya burkar för sina lösa mineraler: ”Closeable sifter jars”! Ska skriva om detta på bloggen imorgon när jag har tagit kort. Fick halva min beställning i nya burkar och halva i gamla, så de gamla håller på att fasas ut. Toppen!

  4. Viktbloggerskan: jamen jag såg det, en av burkarna i min senaste beställning var av sådan typ, skitbra! Synd bara att man just fyllt på och har de galma burkarna…

Vad tycker du?

