H&M Creme de la creme

Även om det kommit in flera önskemål om nästa lack som respons på mitt tidigare inlägg om oprovade nagellack så var H&M Nail Polish Creme de la creme tvungen att gå före i kön. Jag sprang på det av en slump idag, tyckte att det såg fint ut och köpte det. Vid närmare efterforskningar inåg jag att det är ett av de i bloggvärlden ganska omskrivna holo-lack som H&M nyligen släppt, kul! Och det borde jag haft koll på, eller hur!?

Hur som helst, såhär ser Creme de la creme ut på, och hur jag än försöker lyckas jag inte fånga det där riktigt holografiska utseendet på bild. Men tro mig, det finns där! Två lager har jag, toppat med Jessica Top Priority.


Jag gillar det här, ”trots” att det är guldigt. För Creme de la creme blir inte sådär gulguldigt utan känns mer åt champagnehållet, vilket passar mina färger bra. Jag är egentligen inte så lockad av holo-lack och har bara ett sedan tidigare – China Glaze IDK – som jag inte direkt trivs i. När jag läser inlägget där jag visar China Glaze IDK ser jag att jag skrivit att det känns lite tacky, och jag tycker nog fortfarande att det känns så, på mig i alla fall – det är liksom inte ”jag”, även om jag kan tycka att det ser fint ut på andra (hm, kanske ett ålderstecken?). Men Creme de la creme känns faktiskt annorlunda, förmodligen mest på grund av den ljusa diskreta färgen. Då blir holo-effekten plötsligt en ganska subtil detalj som ger sig till känna i vissa vinklar, det gillar jag.

Vad tycker du om holo-lack, och planerar du att skaffa något nu när det finns att köpa även på H&M?

5 reaktioner på ”H&M Creme de la creme

  1. Jag har faktiskt haft alla fyra hololacken från H&M i lite mer än en vecka nu, och inte provat dem än! Fy på mig! =P

  2. Hej! Jag har länge funderat på hur du lyckas lägga lacken så fint som du gör, för hur jag ändå själv gör så blir det antingen supertunnt lager eller jääätte tjockt som inte vill torka ordentligt så har du ngt bra tips på hur man lägger lacket snyggt? Hälsningar Sophie

  3. Jag ska absolut införskaffa, innan jul så fanns det ju inte här i Uppsala men har stora förhoppningar om att de ska ha kommit in nu, så imorgon ska jag ut på stan och botanisera!

  4. SaintBella: nä, är det sant!? Då måste du ju testa dem!! Sophie: hm, jag vet inte riktigt faktiskt 🙂 Jag lägger hellre flera tunna lager än ett tjockt, men sedan beror det också på vad det är för lack. Till exempel tycker jag att China Glazes lack generellt är väldigt ”förlåtande” och man kan lägga färre tjocka lager och ändå få det snyggt. Sedan är ju ett snabbtorkande överlack A och O.Lina: hoppas att det har kommit in så att du fått tag på det!!malin: vad bra att det syns, för det gör faktiskt det!! 🙂

Vad tycker du?

