Chanel No.5 Eau Première

Chanel nylanserade under hösten en lite lättare version av klassikern No.5, No.5 Eau Première. Jag har trånat efter den sedan jag luktade på den för ungefär en månad sedan och bestämde mig för att den skulle få bli min julklapp till mig själv.

Doften är så pass ny att jag faktiskt har svårt att hitta beskrivningar av dess topp-, hjärt- och basnot. Jag tycker i alla fall själv att Eau Première eau de parfum är en varm och pudrig doft med klassisk touch. Den luktar ”rent” och fräscht och har också ett blommigt inslag. Jag tycker att den sitter bra och doften djupnar och blir varmare och mer fyllig över tiden.

Vad tycker du?

