Apoliva duschcreme & kroppslotion

För ett tag sedan fick jag ett paket med produkter från Apoliva att testa. Först ut blev duschcremen och kroppslotionen. I mitt tidigare inlägg kan du läsa vad Apoliva själva säger om produkterna.

Duschcremen har en mild söt och fruktig doft och ger ett krämigt lödder. Jag har ganska torr hy som ofta känns stram och kliande innan jag hunnit smörja in mig, men den här duschcremen rengör skonsamt och utan att torka ut huden.

Kroppslotionen känns krämigare och tjockare än många bodylotions jag testat, den känns mer som en creme än en mjölk. Den är dryg och går snabbt in i huden, som känns mjuk och väl återfuktad. Den bodylotion jag fick i mitt paket är parfymfri och doftar absolut ingenting. Jag kan ibland ha svårt för pafrymfria produkter då de kan ha en klinisk och/eller plastig doft men det upplever jag inte med den här.

En av de stora fördelarna med Apolivas produkter är priset. Koppslotionen kostar 32,50 för 250 ml och duschcremen 23,50 för 250 ml – mycket bra priser för en kroppsvård som är skonsam och återfuktande!

Vad tycker du?

