Oriflame Overnight hand treatment

I veckan fick jag lite produkter från Oriflame att testa. Jag har tidigare ingen erfarenhet av deras produkter vilket såklart gjorde det lite extra spännande. En av produkterna som fångade min uppmärksamhet direkt var Overnight hand treatment från serien Swedish Spa Minerals.

Såhär står det på tubens baksida: En hand- och nagelbanscrème som mjukgör huden och nagelbanden tack vare dess innehåll av havsmineraler. Motverkar att naglarna skivar sig eller bryts, och gör dem starkare. För bästa resultat, applicera crèmen rikligt över natten.

Applicering: Mina händer är hopplöst torra och jag får ofta till och med torrhetsutslag på handryggen vintertid. Jag brukar ha som rutin att smörja in händerna med en rejäl klick handcrème innan jag går och lägger mig men tar då någon av mina vanliga handcrèmer, men den här är alltså tänkt att användas just så.

Effekt: Overnight hand treatment har en fyllig och krämig konsistens men går ändå relativt snabbt in i huden. Jag skulle inte vilja smörja in mig med den här några minuter innan jag skulle hälsa på en massa människor och ta i hand, för en känsla av ”nysmord” kvarstår ett tag, men eftersom den är tänkt att använda till natten har det ju ingen betydelse. Den har en lätt och fräsch doft, som inte är påträngande. Det känns som att den här crèmen går djupt in i huden och verkligen återfuktar. På morgonen känns händerna mjuka och väl återfuktade och jag tycker också att den känslan består även efter dusch/handtvätt.

Sammanfattning/omdöme: En bra handcrème att använda som intensivkur i perioder då man har lite extra torra händer, eller året runt om man till exempel håller på mycket i vatten eller har torr hy i allmänhet. Extra plus för att den är väldigt dryg, en liten klick räcker gott och väl till båda händerna.

2 reaktioner på ”Oriflame Overnight hand treatment

  1. Amanda: där ser man! Ja, den känns verkligen rejält återfuktande och uppmjukande, så jag kan tänka mig att den funkar bra då!

Vad tycker du?

