Smith´s Rosebud Salve

Sent skall syndaren vakna. Något har gjort att jag inte velat köpa den här otroligt hajpade läppsalvan. Jag blir gärna lite anti när det pratas för mycket om en produkt och om dessutom pitchen ”alla kändisars favorit” används får den ett eventuellt intresse att svalna rejält. Hur som helst blev jag av nöden tvingad att investera i någon form av läppsmörj häromdagen när jag var på stan och hade glömt att stoppa ner något vårdande för läpparna i fickan på min nya jacka. Ett besök på Pashion cosmetics i SOUK-gallerian ledde mig till de små retrodesignade metallburkarna och jag bestämde mig för att slå till.

På burkens undersida står följande text att läsa: This is the original and only Rosebud Salve. Rosebud Salve can be used as an all purpose skin preparation. Rosebud Salve aids in the relief of chapped skin, diaper rash, blemishes, detergent burns, and rough cuticles, and it softens rough hands.
Jaha, den ska vara bra till det mesta med andra ord. Den känns absolut skön att ha på lite vintertorra läppar, men jag kan inte bestämma mig för om den är helt suverän, eller om det bara är som en lite dyrare, rosa, variant av klövervaseline med lite angenämare doft och förpackad i en snygg dosa.
Har du testat Rosebud Salve? Vad tycker du, hiss eller diss? Är den värd hyllningarna?

2 thoughts on “Smith´s Rosebud Salve

  1. Jag tycker INTE om den. Dels tar den hundra år att ta slut på, vilket inte är så roligt för mig som vill ha omväxling, omväxling, omväxling. Bortsett från det lyxproblemet tycker jag att den är riktigt dålig. Mina läppar har med tiden blivit konstiga av den – de svider lite och känns liksom ”konstiga”. Det är jättesvårt att förklara, men när salvan väl har försvunnit från ett ställe (vilket den gör snabbt!), blir det väldigt svårt att lägga dit ny salva direkt. Den fäster liksom inte.Jag skulle säga att det här mest känns som vaselin – även om jag faktiskt inte hade tänkt på just den jämförelsen innan.Denna salva är mitt favorihatobjekt just nu. Men den är snart slut!🙂

  2. Apocalyptic Pussy: ah, skönt att höra att jag inte är ensam om att inte omedelbart höja den till skyarna…🙂 Jag måste dock testa den lite mer innan jag kan bestämma mig för vad jag tycker om den, men det är helt klart vaselinvarning på konsistensen!

Vad tycker du?

