En påse hudvård från Apoliva

Idag har jag fått paket och nu när man kommer så nära jul känns det faktiskt som att få julklappar! Paketet innehöll hudvårdsprodukter från Apolivasom säljs på apoteket och som jag nu ska få testa.

Såhär säger Apoliva själva om märket:

Apoliva är en hud- och hårvårdsserie med en egen attityd till skönhet och omvårdnad. Serien vänder sig till dig som vill ha bra produkter till rimliga priser – men som vägrar att kompromissa med kvaliteten. När du köper Apoliva kan du lita på att produkterna är snälla mot huden. De innehåller inget ”hokus pokus”, bara ingredienser som verkligen fungerar.

I sortimentet finns ett trettiotal produkter både för ansikte, kropp och hår. Det här är vad som fanns i mitt paket:

Duschcreme: En duschcreme som hjälper huden att bevara sin naturliga mjukhet och fuktbalans med mycket milda rengörande och fuktgivande ämnen.

Kroppslotion: En mjukgörande och återfuktande hudlotion för alla hudtyper med vårdande vegetabiliska oljor och fuktighetsbevarande glycerin.

Handcreme: Apoliva handcreme är en mjukgörande och återfettande handcreme som ger sköna och smidiga händer.

Deodorant: En skonsam deodorant utan alkohol som minskar svett och lukt. Passar alla hudtyper.

Ansiktsmask för normal/fet hy: Djuprengörande, skönt vårdande och lugnande ansiktsmask. Innehåller bland annat milt peelande lavamineral, skyddande vitamin E och lugnande verkan av kamomillextrakt.

Dagcreme för normal/fet hy: En lätt gelcreme med mjukgörande och fuktighetsbevarande egenskaper. Innehåller mjukgörande oljor bl a rapsolja och glycerin som verkar fuktgivande och mjukgörande samt fukgivande betain från sockerbetan. Innehåller även skyddande vitamin E.

Dagcreme för torr hy: En ansiktscreme som är speciellt framtagen för torr hud och gör att huden behåller sin mjukhet och spänst. Ansiktscremen är baserad på milda och välbeprövade ingredienser. Innehåller bl a glycerin och panthenol som är fuktighetsbevarande och mjukgörande rapsolja. Innehåller även antioxidanten vitamin E som verkar skyddande.

Nattcreme: Den här cremen revitaliserar och återfuktar ansiktet på ett skönt sätt under natten. Den innehåller återfuktande hyaluronsyra och glycerin samt skyddande vitamin E. Cremens mjukgörande egenskaper kommer från vegetabiliska oljor bl a rapsolja.

Jag brukar gilla apotekets produkter över lag och speciellt kroppsvårdsprodukterna som funkar bra till min torra och känsliga hy, så det ska bli spännande att testa Apolivaprodukterna!

6 reaktioner på ”En påse hudvård från Apoliva

  1. Gud vad trevligt att få en sån påse du! Jag är (såklart) nyfiken på deon. Handkrämen har jag haft och gillat, men jag tyckte den luktade för mycket godis.. 😛

  2. Hej!Jag ville bara önska dig en riktigt god jul med detta vykort :Dhttp://mistletoemakeover.com/?7a87ea5a404a6b31d1440c59f636241b

  3. Jag använder dagcremé och nattcremé av Apoliva. Kan rekommendera dem starkt, min hud är mycket mindre torr och det är ett måste att använda dagcremén för mig. Helt underbara och priset är inte helt fel det heller. Tack för en bra och intressant blogg!

  4. Maria: Ja, det var mycket trevligt! Jag gillar apotekets grejor och den här påsen innehåller ju många ”förbrukningsvaror” så det blir kul att testa!adrasteiah: ah, där ser man! Ja det får jag återkomma om!rm: ja! Josephine: men tack, vad snällt, vilket härligt vykort!Viktoria: tack själv för att du läser och kommenterar! Trevligt att höra att du är nöjd med krämerna! Det är fantastiskt om man kan hitta så prisvärda produkter som är bra!

Vad tycker du?

