Påfyllning av mineralmakeup

Igår kom äntligen de varor jag beställt från Everyday Minerals. Leveransen tog lång tid den här gången, men det är kanske bråda dagar såhär i juletid. I mitt paket var det inget fancy alls egentligen, utan bara lite påfyllning och lite samples:

Multitasking concealer (fullsize) som drar lite lite åt rött och därför passar bra för att täcka mörka ringar under ögonen.

Light Neutral foundation i formulan Original glo som passar min hy bättre såhär på vintern när jag blir torrare.

Intensive light concealer (sample) som är lite gulare och därmed också bättre att använda som den är eller blanda multitasking med om man behöver täcka röda blemmor.

Sunlight concealer (sample) som jag tänkt använda på samma sätt som Intensive light, jag visste bara inte vilken nyans som skulle passa bäst.

Snuggle blush (sample) – ett snällt och gulligt persikorosa blush med skimmer i sig.

Corner office blush (fullsize) som är ett varmt korallrosa blush med skimmer som dock kanske passar bättre på sommaren.

Jag beställde faktiskt också deras kabukiborste för ögonskuggor som det ska bli spännande att testa. Den är ganska stor så jag vet inte riktigt vad jag förväntar mig av den, men jag får helt enkelt prova och se!

De var gulliga nog att skicka mig en ny long handled kabukiockså då min gick sönder (träskaftet sprack) efter bara ett knappt halvår vilket jag tyckte var lite väl kort livslängd. Jag hoppas att det var ett måndagsexemplar och att den här borsten håller bättre.

8 reaktioner på ”Påfyllning av mineralmakeup

  1. Så jäkla sjyst att skicka en ny efter ett halvår! Jag är supersugen på att skaffa ny foundation därifrån, men nu har alla mina ramar fallit när det kommer till färg. Den jag tyckte var för ljus i somras, i matt-formulan, är nu alldeles orange och mörk i intensive-formulan. Så vad gör jag nu? Börjar om med alla samples? Men jag gillar ju grejerna hur mycket som helst, så jag vill!

  2. Marie: ja det är kundvård 🙂 Irriterande att färgerna inte stämmer! Jag byter formula från årstid till årstid och upplever att en och samma nyans[namn] kan se helt olika ut i olika formulas. Men jag tror att jag hittat min vinter- respektive sommarfärg vid det här laget!Johanna: ja det är absolut värt väntan! Jag tycker att det brukar gå snabbt, men den här gången tog det sååå lång tid. Kändes det som i alla fall 😉

  3. Åh, kul med nya grejer. jag behöver också ny mineralfoundation, men känner för att testa ngt nytt… hur menar du med att borsten sprack? Jag har en likadan och den har liksom spruckit i lacket… dessutom så har den börjat fälla väldigt mycket…

  4. Emma P: Ja sådär blir det ju ibland, att man vill byta sort bara för att testa nåt nytt… Jag har dock varit ovanligt märkestrogen just när det gäller Everyday Minerals och Dr Hauschka, jag brukar vara betydligt mer ombytlig! När det gäller borsten är det själva träet som spruckit. Fälla har mina EM-borstar däremot aldrig gjort, det låter inte kul, maila dem och fråga tycker jag, det kan ju hända att det kan gå som reklamation.

  5. Ja, jag har nog kört EM i nästan ett år nu, men nu känner jag för att testa ngt nytt. Okej. ja min har ju inte spruckit i trät, men det ä ju himla trist att den fäller…

Vad tycker du?

