Jessica Moon Bean & Holographic Top Coat Silver

Efter ett par dagar var det dags att bättra på manikyren med ett nytt lager färg följt av överlack, enligt anvisningarna från salongen. Istället för att fortsätta med samma färg valde jag det skimriga svarta Moon Bean som jag toppade med Holographic Top Coat silver, båda från Jessica Cosmetics. Innan jag lackade hela nageln lade jag först på lack punktvis där det lossat tidigare och på så sätt ser naglarna fräscha ut igen, inte ett spår av halvt bortnött nagellack.

Nu är det lite synd att jag inte fotade Moon Bean innan jag lade på överlacket för det svarta lacket har ett extremt subtilt och snyggt skimmer i sig, men det får jag helt enkelt visa upp en annan gång. Holographic Top Coat innehåller glitterpartiklar i silver som reflekterar ljuset bra och ger en mer glittrande finish. Jag lade bara ett lager men man kan bygga upp mängden glitter genom att lägga flera lager på varandra.

8 reaktioner på ”Jessica Moon Bean & Holographic Top Coat Silver

  1. Sminkan: tack! aha, där ser man, Goth, det har jag faktiskt virtuellt fingrat på flera gånger på head2toe :-)rm: tack!Fåfängan: tackar!

Vad tycker du?

