Nytt test av ögonskuggsprimer

Idag körde jag Eye Fix och lösa pigment från Pure Luxe Cosmetics som brukar sitta väldigt bra. Efter åtta timmar låg all ögonskugga som korvar i vecken, så nu ger jag upp med FACE:s Eye Fix. Jag grubblar och grunnar på vad som gjorde att (jag tyckte att?) skuggorna satt så bra första gången jag testade, men kommer inte på att jag gjorde något annorlundag då.

Efter att ha förklarat mitt missnöje för den snälla expediten på FACE (samma som jag även köpte primern av) fick jag lämna tillbaka den. Tack för det, sådan service uppskattas! Jag frågade henne igen om den krämiga highlightern Dignity som många verkar nöjda med som bas för lösa skuggor men hon sa att den är ännu fetare än Eye Fix och därför inte borde funka bättre. Jag vill ju inte göra ett till köp som jag blir missnöjd med så jag går tillbaka till min favorit från Lumene tills vidare.

9 reaktioner på ”Nytt test av ögonskuggsprimer

  1. Härlig när det är bra service i butikerna.Men det där med eyeprimer verkar vara högst individuellt. Jag har aldrig varit speciellt förtjust i Dignity, när den fungerar är den jättebra men oftast tycker jag den är meckig. Just nu provar jag UDPP och JPP.

  2. Vet att det tjatas om den, men det är av en anledning: UDPP! Gosh, den är helt fantastisk 😀 Efter den känner man inte ens ett behov efter att prova fler!Eller jag kanske missuppfattar, hur funkar Lumenes primer, blir den klistrig eller så? Ytan alltså.

  3. Jag älskar Lumenes primer..men igår tog den slut & nu testar jag UDPP för första gången idag, ska bli kul att se vad som händer 😉

  4. orchid: ja precis, jag som hoppades att den skulle vara bra!sminkjante: ja, bra service uppskattas verkligen! Nyfiken – varför är Dignity meckig att få till? JPP – vad är det för någon?nibblah: nästan alla jag vet som testat både UDPP och Lumene har sagt att de är precis lika bra men att UDPP:s förpackning är så extremt dålig, att hälften är kvar innuti när man inte längre kan få ut ngt med applikatorn, därför har jag blivit skeptisk… Lumene blir inte särskilt klistrig utan snarare jämn och sammetslen.Inthemake: blir spännande att höra vad du tycker när du kan jämföra dem båda!silje: åh, från Norge, vad kul! Art Deco, tack för tipset, den ska jag kolla efter! Köpes på nätet?

  5. Men Dignity går att få tunnare. Det är det som är skillnaden. Den är oljig, inte smörig.Jag tror skillnaden mellan första försöket och andra var det trick jag mämnde förut. Man lägger Eye Fix tunt och låter den torka till lite innan man lägger skuggorna. 10-15 minuer gör den perfekt som sammetslik underlag. 5 minuter räcker för att det inte ska creasa. ;D

  6. Eye fix är en primer man ska använda ett super tunt lager av. Jag har använt eye fix ett tag och det blev inte bra i början men nu tycker jag den är helt fantastisk! Men det är en produkt som man inte ska använda mycket av. Jätte fin blogg! 🙂

Vad tycker du?

