Gottepåse från Maybelline

Ett av priserna jag fick när jag vann i torsdags var en påse med smink från Maybelline. När jag kikade vad som fanns i var jag glad att jag haft köpstopp och inte köpt på mig några av höstens nyheter från Maybelline än, för många av dem låg i påsen.

 

Affinitone foundation med E-vitamin, en återfuktande foundation som ska ge ett jämnt och fint resultat som släpper fram den egna hudtonen.

Eyestudio ögonskuggskvartetter i tre färgställningar, Smoky glam som går i kalla isiga och blå toner, Intense chic som går från ljust rosa till en intensiv lila och Natural impact som går i guld, khaki och grönt.

Powerstay supergloss två färger, 180 Fuchsia glow och 103 Rhinestone pink. Detta är ett tvåfasgloss med utlovad hållbarhet på 12 timmar. Ingen av dessa två nyanser är nog , men det ska bli intressant att se helt min färg, men det ska bli intressant att testa dem ändå med tanke på kladdighet och hållbarhet. Jag är ju egentligen ingen gloss-tjej utan blir mest bara irriterad på att håret fastnar i glosset hela tiden, men samtidigt är det väldigt snyggt så jag skulle gärna hitta ett gloss som jag trivdes med.

Line Definer, en svart flytande eyeliner. Med tanke på hur svårt det är att få till en riktigt snygg eyeliner är jag nyfiken på hur den här funkar, spetsen är lagom fast och ganska tunn, vilket ser lovande ut.

Eyeliner-matic, svart, en sån där eyeliner som man skruvar fram och som har en vässare gömd i änden. Det här är en typ av eyeliner som jag aldrig riktigt kommit överens med men jag har nog heller aldrig gett dem en chans eftersom jag trivts bra med traditionella pennor. Får se vad jag tycker när jag testat denna, det är ju onekligen smidigt att alltid ha vässaren med sig.

Eyestudio singelskugga i färgen Pink Fizz, en skimrig gammelrosa skugga.

Läppstift från Naked beige kollektionen i färgerna 758 Caramel cream och 633 Desert bloom. Eftersom jag a) älskar läppstift och b) alltid är på jakt efter de perfekta nude-nyanserna känns dessa två helt klockrena. Jag har dessutom sedan tidigar väldigt positiva erfarenheter av Maybellines läppstift; de är krämiga, lagom återfuktande, lätta att applicear och doftar gott! Hållbarheten sämre än hos lite torrare stift, men å andra sidan mår läpparna bättre av dessa lite fuktigare läppstift.

Oj vad kul med en massa nytt smink att testa! Tippade favoriter är den flytande eyelinern och de två nudestiften, mest nyfiken är jag på tvåfasglossen.

8 reaktioner på ”Gottepåse från Maybelline

  1. Heeijsaan! Jag har lite frågor till dig. Det är så här.. varje gång du pratar om ögonglob, globlinje, rörliga locket m.m. så hänger jag inte riktigt med på vilka delar av ögonlocket du snackar om. Så jag undrar om du kunde gjort en liten beskrivning eller ngt liknande så man kan se vilka delar det är du snakcar om hela tiden 😛 Tack så mkt

  2. Jag är också avundsjuk! 🙂 Mest på läppstiften faktiskt då jag redan köpt den flytande eyelinern och tvådelsglosset. Jag har också Rhinestone pink.. Jag ser fram emot att se hur det ser ut på dig och vad du tycker om det! Skulle också jättegärna se hur nyanserna på läppstiften är på, om det är något du känner för att ta dig an.. 🙂

  3. Åh, ja blir så nyfiken på se vad du har att säga om foundationen. Jag har varit inne på att köpa en ny foundation och sett reklam angående denna. Sedan ÄLSKAR jag läppglans å särskilt ljusrosa, så jag är även oerhört nyfiken om omdöme på det ljusa läppglanset! 🙂

  4. emma: jag påbörjade ett sådant inlägg för ett tag sedan men det föll i glömska. Men nu har jag fixat klart det! Hojta till om det är något som saknas så ska jag lägga till det!

Vad tycker du?

