Veckans bloggtema: lösögonfransar, glitter & glam

Denna vecka undrar Rocketqueen över våra tips, erfarenheter och funderingar kring lösögonfransar, glitter och glam. Härligt tema, jag önskar verkligen att jag satt på mycket erfarenhet inom området men sanningen är den att jag bara testat lösögonfransar en gång i hela mitt liv. Den upplevelsen var så traumatisk att den avskräckt mig i över ett decennium. Hårda och spretiga fransar som satt i en alldeles för tjock bas som man skulle försöka få fast längs sin egen fransrad med hjälp av ett extremt svåranvänt lim. Behöver jag säga att jag kände mig som en dragqueen, att limmet lossade och lösfransarna spretade åt alla håll inom en timme? Idag finns de så otroligt mycket mer att välja på och man är inte heller hänvisad till de hela lösfransar utan kan köpa små knippen som gör att det ser mer fjäderlätt ut. Någon gång ska jag testa, jag måste bara ha ett bra festtillfälle.

Även när det gäller glitter har jag faktiskt ganska begränsad erfarenhet. Jag trivs inte i glittriga produkter runt ögonen då jag tycker att det känns som att jag får in glitterpartiklar i ögonen och blir jätteirriterad (tråk-varning, jag vet!). Jag föredrar det mer subtila skimmer som man får med till exempel många lösa ögonskuggor som är lite mer finkorniga, jag upplever att de sitter på plats betydligt bättre än mer grovkornigt glittriga produkter.

Vad tycker du?

