Veckans bloggtema: årets sämsta beautyköp

Veckans bloggtema är en fråga som kommer från Fakelashes, som undrar vad som har varit årets sämsta beautyköp.

Jag kan faktiskt inte komma på något sådär specifikt riktigt dåligt köp, vilket såklart kan anses lite märkligt med tanke på hur mycket skönhetesprodukter jag köper. Hur som helst finns det några köp jag har varit mindre nöjd med.

I början av året hade jag en intensiv Make Up Store-period då jag dels köpte ganska många av Make Up Stores pressade ögonskuggor och nästan uteslutande använde dessa. Allt var frid och fröjd tills jag blev allergisk mot dem, och såhär i efterhand tycker jag att det är i högsta grad rimligt att ifrågasätta vad giftet triklosan gör i ögonskuggor. Bortsett från triklosanet har ju MUS jättefina skuggor (och det är bara ett fåtal som utvecklar allergi) så jag kunde byta bort i princip alla skuggor på PRET-tys bytesplats och istället få andra trevliga produkter i utbyte, vilket gör att ögonskuggsköpen inte känns så misslyckade.

Framåt sommaren köpte jag några crèmerouge, dels i stiftform från Viva la Diva och dels i burk från Max Factor. Crèmerouge var tyvärr inte alls min grej, jag tycker helt enkelt inte att formulan passar ihop med min hy och det känns som att det lägger sig som ett ganska fett lager ovanpå hyn istället för att smälta in. Således två köp som jag inte kände mig jättenöjd med.

Det tredje och sista exemplet jag kommer på är nog det sämsta köpet om jag skulle vara tvungen att rangordna dem; Sally Hansen Miracle Cure, (som jag skrivit om här) en nagelstärkande produkt som utlovar 50% starkare naglar på tre dagar. Well, bara där borde jag dragit öronen åt mig, när saker låter för bra för att vara sant är de ju oftast det också. Den flaskan åkte rakt i papperskorgen då produkten inte hade någon som helst stärkande effekt på mina naglar.

3 reaktioner på ”Veckans bloggtema: årets sämsta beautyköp

  1. Beauty Roxx: skönt att höra att det inte bara är på mig som det känns så!Sublim: nä, det känns verkligen inte sunt!

Vad tycker du?

