Veckans bloggtema: sminkning efter väder och vind

Sminkar ni er olika beroende på väder och vind? undrar Rouaa den här veckan!

Oj vilken svår fråga. Om man tänker på praktiska aspekter som till exempel att välja vattenfasta produkter om det regnar ute så är svaret absolut nej. Så långt tänker inte jag när jag lägger makeup på morgonen. Nej, valet av makeup är mycket mer en spegling av min sinnesstämning plus att jag vill få en enhetlighet när det gäller kläder, hår och makeup. Däremot tror jag att jag omedvetetpåverkas av vädret, ta till exempel bara det enkla faktumet att jag i större utsträckning använder till exempel både ljuva pasteller och skarpare kulörta ögonskuggor på sommaren och blir sugen på brända och koppriga eller dova brungrå toner till hösten.

Vad tycker du?

