Veckans bloggtema: höstens kollektioner

Det är Sublim som ställer frågan Vad tänker du köpa ur höstens alla kollektioner (om något)?

En lite jobbig fråga att ta ställning till just nu när jag har köpstopp på allt inom skönhet kan jag säga, just nu anstränger jag mig ju mest för att inte tänkta så mycket på alla kollektioner som släpps under hösten! Hur som helst, några höstkollektionsköp har jag dock hunnit med, och några önskar jag göra… vi börjar med nagellacken!

China Glazes Rodeo Diva-kollektion tilltalade mig starkt och jag köpte direkt sex lack från kollektionen: Yee-Haw!, Prize-Winning Mare, Rodeo Fanatic, Side Saddle, Gussied up Green och Wagon Trail. Jag är väldigt förtjust i de sex lacken men det är faktiskt inget ytterligare jag vill ha från den kollektionen.

I Orlys höstkollektion Gems finns det några lack som lockar mig. Jag har redan köpt Golden Maharaja, men är lite sugen på Midnight Starockså.

Höstkollektionen från OPI, France föll jag för direkt eftersom jag älskar crèmelack! Ett som jag gärna skulle vilja ha är Yes I Can-Can!, det var ett av det två lack som gick sönder i min senaste leverans från 8ty8beauty, morr….

Misas Poisoned Passion ser läcker ut, jag är förtjust i kollektionsbilderna. Ett måste-ha är Toxic Seduction som är galet fint (titta bara på Sminkans bilder!), men det får tyvärr vänta till november.

Två höstkollektioner som inte intresserar mig det minsta är essies höstkollektion, Color Clubs Glitter Vixen och China Glazes Operation Color.

Makeup då? Det var i princip omöjligt att undgå Starflash från MAC, så mycket som det skrivits om den på alla andra skönhetsbloggar. Även jag föll som en fura och efter att ha inhandlat skuggorna Smoke & Diamonds och Mink & Sable samt ögonpennan Orpheus återstår pennan Raven som jag är väldigt sugen på. Även skuggorna Bold & Brazen samt Sunset B lockar, men inte lika starkt. Kollektionen Cult of Cherry är ju om möjligt ännu läckrare, men här har jag inte haft möjlighet att klämma och känna på produkterna IRL än, så där är jag inte lika säker på vad jag vill ha. Dock är jag väldigt sugen på två av ögonskuggskvartetterna; Tempting och Spiced Chocolate som ser helt underbara ut. Från Overrich planerar jag att köpa i alla fall Blondes gold, Copperbeam, Vintage gold, Museum Bronze och Mega-rich från thebodyneeds om de finns kvar där i november när jag får handla igen.

Jag har alltid varit svag för Make Up Stores produkter och kollektionen Whisper ropade verkligen mitt namn! Eftersom jag inte tål deras pressade skuggor har jag undvikit att ens titta på dem, men dusten Demon och Vampyre kunde jag inte motstå. Om trenden med mörka och bäriga läppstift känns het senare i höst ska jag kika mer ingående på läppstiften som ingår i kollektionen, men just nu försöker jag att ”titta bort” för att inte provocera mig själv för mycket mitt i köpstoppet.

The Body Shop har släppt lite nya fina saker nu till hösten, men faktiskt så är det inget som direkt lockar. Jag tycker att förpackningarna och produkterna i sig ser så fina ut, men det mesta är väldigt likt annat jag redan har. Too Faceds Smoke Mirrors visar en look med mycket sotat och dramatiska läppar som verkligen inspirerar nu till hösten, men jag har inga direkta produkt-cravings från kollektionen (än).

Ja, det är väl de kollektioner jag har spanat på hittills… ”Parfymerimärken” som Dior, Chanel, Shiseido, Kanebo etc brukar jag faktiskt sällan kolla på, det känns lite som att öppna Pandoras ask och jag vet inte vart det skulle sluta om jag gjorde det, så där är jag faktiskt ännu lyckligt ovetande om höstkollektioner och nya produkter.

3 reaktioner på ”Veckans bloggtema: höstens kollektioner

  1. Jag har också en hel del jag vill ha ur lack kollektionerna. Måste säga att när jag själv gjorde mitt inlägg om detta fick jag genast massa ha begär. Farligt 😉

  2. sminkjante: ja, jag kände att det var lite att utmana mig själv 🙂 crazynails: just på lackfronten känns det som att det kommit jättemycket fint i höst!

Vad tycker du?

