Sally Hansen Hard as Wraps

I somras köpte jag Hard as Wraps från Sally Hansen som lovade att göra underverk med mina naglar. Hard as Wraps är en akrylgel som omsluter och stärker nageln.

Såhär säger produktbeskrivningen:

”Lindar in” och stärker dina naglar. Starkt akrylskydd i en enkel användning på 60 sekunder. Patenterad formula. Vitaminerna tränger ner i djupet på din nagel.
Instruktion: Skaka lätt. Stryk på ett tunt skikt på torra, rena naglar. Låt torka. När vitaminerna gått ner i djupet på din nagel slutar lacket att fungera och behöver behandlas på nytt. Ta bort med remover efter en till två dagar och upprepa behandlingen.

Hur fungerar då Hard as Wraps?
Applicering: Hard as Wraps är en ganska trögflytande och seg gel och det är svårt att få ett riktigt tunt lager som instruktionen säger. När jag applicerat Hard as Wraps använder jag inget underlack, utan går på med färgat lack direkt när det torkat.

Effekt: Gelen får nageln att kännas hårdare och starkare när den är på. Jag upplever inte att det är en produkt som bygger upp och stärker mina egna naglar, men den bildar ett skyddande och stärkande skikt på min egen nagel.

Fördelar: Mina naglar känns helt klart starkare och tåligare när jag har Hard as Wraps, antingen ensamt eller med färgat lack ovanpå!

Nackdelar: Ger inte en särskilt hållbar manikyr om man använder ett färgat lack ovanpå. Nästan varje gång jag använt detta tillsammans med ett färgat lack kan jag efter en eller två dagar ”skala av” lacket i stora sjok, oavsett vad det är för märke på lacket jag använder ovanpå. ”Skalbarheten” verkar med andra ord hänga ihop med akrylgelen.

Slutbetyg/omdöme: Hard as Wraps kan vara en bra produkt för den med riktigt mjuka och sköra naglar eftersom den omedelbart förstärker nageln, som en hemma-nagelförstärkning helt enkelt! Den kräver dock omlackning/omapplicering varje eller varannan dag, vilket är bra att tänka på i relation till hur man i vanliga fall sköter naglarna. Hard as Wraps behöver dock kompletteras med någon annan vårdande och mer långsiktigt stärkande produkt för att bygga upp och få starka egna naglar.

Vad tycker du?

