OPI Will you mari-achi me?

Ett beigerosa ljust lack med massvis med skimmer! Om jag igår hade två produkter som inte riktigt levde upp till mina förväntningar så har istället Will you mari-achi me? från OPI överraskat mig positivt. Om jag tittar på alla inlägg jag gjort tidigare om nagellack så är det i de allra flesta fall mörka och/eller ganska färgstarka lack som avhandlats, men trots att det varit fokus på mycket färg på sista tiden är jag faktiskt väldigt förtjust i ljusa lack.

Will you mari-achi me? är ett kallt beigerosa halvtransparent ljust skimmerlack. Lacket torkar hyfsat snabbt och är lättmålat – det blir inte ”randigt” som ganska många ljusa lack kan bli. På bilderna har jag två lager vilket jag tycker räcker utmärkt. Nageltippens kant syns igenom lite men jag tycker inte att det gör något med den här typen av ljusa lack.

Jag kan även tänka mig att använda detta lack till fransk manikyr, men då bara i ett lager för ett ännu mer skirt och naturligt resultat.

Vad tycker du?

