CLEAN Warm cotton

Man kan säga att jag är hooked på (vissa av) parfymerna från CLEAN. Idag fick jag den underbara Warm cotton i brevlådan. Som jag längtat efter att Strawberrynet skulle få in den i sitt sortiment, så när den väl fanns där var jag snabb som blixten att beställa den.

Warm cotton beskrivs såhär på blush:
Clean Warm Cotton ger dig samma varma, härligt fräscha doft som dina nytvättade handdukar har när du plockar dem ur torktumlaren! Citrus, apelsinblomma, musk, frukt- och blomessens ger en diskret, mjuk och sensuell doft som drar uppmärksamhet till dig som bär den, inte till doften i sig.
CLEAN har ju även doften Fresh laundry. Både namnet och beskrivningen antyder att dessa luktar väldigt lika, men jag tycker att de är väldigt olika. När jag testade Fresh laundry tyckte jag att den luktade mjukmedel samt att doften inte satt i så länge, medan Warm cotton däremot utvecklar sig till en mjuk, varm och fyllig doft som inte tränger sig på men helt klart finns där hela dagen.
3 reaktioner på ”CLEAN Warm cotton

  1. Jag älskar warm cotton. Den känns så fräsch och lätt samtdiigt som doften verkligen håller hela dagen. Dessutom kan man använda den månad efter månad efter månad utan att näsan vänjer sig vid doften, man behöver alltså inte spruta på mer efter några timmar. Kvalitét.

  2. Beauty roxx: ja, jag blev positivt överraskad av hållbarheten under dagen. Nu har jag ju just köpt den, men jag kan verkligen tänka mig att man inte tröttnar på den heller, eftersom den är så fräsch och på något sätt ”neutral”, även om det låter tråkigt när man pratar om parfymer.Linda: den är verkligen ljuvlig!!

Vad tycker du?

