China Glaze Gussied up Green

Med den gröna ögonmakeupen blev det plötsligt omöjligt att låta det gröna Gussied up Green stå och vänta längre, jag blev helt enkelt tvungen att testa det! Lacket var förvånansvärt mörkt, i alla fall i jämförelse med den bild jag fått av det på andra bloggar. Jag är en rookie när det kommer till gröna lack men får erkänna att det är riktigt fint! Efter ett lager kändes lacket mossgrönt med ganska mycket brunt och gult i sig, men efter ett lager till fick det en kallare grön ton, jag vet inte riktigt hur jag ska benämna den men jag associerar till skalet på ganska omogen avocado (varför tänker jag alltid på ätbara saker?) eller riktigt mörk murgröna.

7 reaktioner på ”China Glaze Gussied up Green

  1. eyeonbeauty & sminkjante: visst är det!? Jag är lite utanför min comfort zone med grönt nagellack, men med detta känns det faktiskt helt ok!

  2. Sminkan: ja skimret är verkligen fantastiskt! Jag är som sagt inte helt bekväm i gröna naglar, men detta gillar jag!

  3. linda: Ja det är riktigt fint faktiskt! För en gångs skull känner jag att bilderna gör lacket rättvisa också!

Vad tycker du?

