CLEAN Provence

Jag vet inte varför jag inte skrivit om denna ljuvliga doft tidigare? CLEAN Provence ska enligt beskrivningen dofta som franska handgjorda tvålar, vilket jag inte riktigt kan uttala mig om då jag inte vet hur de luktar. Doften får sin karaktär av provencalsk citron, ros, lime och viol. Precis när jag sprayar på den tycker jag att den doftar lite rengöringsmedel och sticker i näsan, men inom ett par minuter utvecklar den sig till en mjukt blommig och feminin doft med en försiktig sötma. Vad jag förstått kan det vara lite si och så med hållbarheten hos dofterna från CLEAN, men Provence eau de parfum sitter bra och ger en mild mjuk väldoft hela dagen. En riktig sommarfavorit hos makeupoholic!

2 reaktioner på ”CLEAN Provence

  1. Ja, några av dem är helt fantastiska, som Provence och Baby girl, men andra (t ex Sweet layer och Lather) funkar inte alls (på mig i alla fall). Men jag gillar definitivt konceptet!

Vad tycker du?

