Agent Provocateur

Signaturdoften från Agent Provocateur har onekligen en ovanlig sammansättning!

Doften beskrivs såhär på Agent Provocateurs webbplats:

The Agent Provocateur signature fragrance is a modern classic combining saffron oil from India, Egyptian Jasmine and Vetivert from Haiti amongst other exotic elements. Encased in a precious porcelain bottle this scent has become synonymous with seduction.

Jag är otroligt förtjust i dofter som har tydligt inslag av ros, vilket denna parfym har. Men Agent Provocateur har också något som ger ett maskulint inslag, inte något som dominerar eller tar över, utan bara kan anas. Detta ger en extra dimension till doften och gör den lite speciell. Jag vet faktiskt inte riktigt vad det är som gör det, kanske är det saffranets kryddighet?

För mig är det här en fest- eller kvällsdoft som passar extra bra under vinterhalvåret då det är mörkare och kyligare.

2 reaktioner på ”Agent Provocateur

  1. Jag älskar flaskan, jag skulle vilja att fler flaskor hade en sån där gammaldags hoot-hoot-klämmare för att sprida doften!

Vad tycker du?

