Exfoliera mera?

Som så många andra har jag använt någon form av peelingcrème till ansiktet regelbundet i många, många år. Men i julas, när jag fick Perioral Dermatit, var jag tvungen att sluta med det då överanvändning av hudpreparat och peelingcrèmer kan vara den utlösande faktorn. Jag var rädd att min hy snabbt skulle bli mer oren och ojämn i strukturen, men ville samtidigt inte riskera att förvärra tillståndet, så jag bestämde mig för att sluta ändå. Efter ungefär två månader, när symptomen började avta, kompletterade jag min vanliga rengöring (rengöringsmjölk och ansiktsvatten från Dr Hauscka) med Dr Hauschkas rengöringscrème, en djuprengörande formula som man mjukt pressar in i huden och sedan sköljer av med ljummet vatten. Jag använder den ungefär två gånger i veckan och min hy är renare och slätare än vad den någonsin varit med traditionell peeling.

Jag har skrivit betydligt mer utförligt om den hudvård jag använder från Dr Haushcka i ett tidigare inlägg.

Vad tycker du?

