Nytt från Everyday Minerals

Idag kom ett stort paket till mig från Everyday Minerals. Det började med att jag ville komplettera med en semi-matt foundation nu till sommaren istället för intensive som jag brukar köra då min hy har mer tendens att bli blank under dagen nu på sommaren. Jag valde samma nyans som vanligt; Medium Beige Neutral semi-matte foundation. Jag passade på att köpa två finishing powders, Tinted silk – ett transparent finishing powder som motverkar blank hy och reglerar fuktbalansen i hyn, samt Start to finish Sunlight – en formula som man kan använda både som primer innan man applicerar foundation samt efteråt för att fixera makeupen.


Jag kompletterade även med några blushers, Apple som är ett matt rosa rouge, B&B som är persikofärgat och med en del skimmer och till sist Raw sugar, en kopprig nyans med mycket skimmer, den är egentligen mer som en bronzer än en blusher.


Till sist tog jag även med några tester på deras lösa skuggor som jag aldrig provat tidigare. Jag valde Hot chocolate, Ginger peach, Comfy, Cypress, In the garden och Starry eyed.


Bilden visar dem i samma ordning som ovan, från vänster:

Vad tycker du?

