IsaDora Wonder Nail Sweet Violet

Sweet Violet från IsaDora är min senaste kärlek i raden av lila nagellack. Jag tycker att den här lila färgen är gudomlig! En kall, ganska ljus lila färg med dragning åt blått snarare än rött. Lacket har dessutom massvis med pärlemorskimmer. Något med det här lacket får mig att tänka på tablettasken ”viol” som man (jag) älskade som barn, minns ni? Mmmm…

Lacket har en krämig konsistens men är ändå lätt att måla på. Sweet Violet ingår i kollektionen Wide brush som beskrivs såhär: ”Den breda borsten täcker hela nageln och garanterar fulländad manikyr utan kanter eller ränder. Ett drag är allt som krävs för att uppnå ett perfekt, jämnt resultat. Wonder Nail Wide Brush är snabbtorkande, sitter länge och har en hypoallergenisk formulering. Fritt från formaldehyd, toluen, DBP och kamfer.” Nåväl, ett drag vete sjutton, men det var hur som helst väldigt lättmålat och det blir absolut inga ränder. På bilden har jag två lager toppat med Mavala Minute quick-finish.
En reaktion på ”IsaDora Wonder Nail Sweet Violet

Vad tycker du?

