Biotherm Eau Pure

Häromdagen fick jag ett prov på Biotherms nya sommardoft, Eau Pure. Expediten beskrev den som en lätt och fräsch doft med inslag av citrus – en beskrivning som passar in på flera dofter jag är väldigt förtjust i. Doften beskrivs på Parelle som:

En ny underbar kroppsmist från Biotherm som är lika fräsch och levande som ett kraftfullt vattenfall! En doft hämtad från naturens kärna och aromer med inspiration från vattendränkta frukter såsom kiwi och lime. Eau Pure är en revitaliserande doft som stimulerar både kropp och sinne!

Tyvärr blev jag besviken när jag testade den. En halvtimme efter applicering doftade den väldigt sött, nästan som godis. Jag har svårt att placera exakt vad den doftade som, men jag tänker melon, mango, ananas – d v s ganska söta frukter, långt ifrån den fräschör som kommer med citrusdofter. Efter en timme kände jag ingen doft alls, vilket också återspeglar att det inte handlar om varken eau de parfym eller eau de toilette, utan en ännu mindre koncentrerad formula.

Vad tycker du?

