Clinique Water Therapy Body Moisture Wash

Sedan ett par veckor tillbaka har jag använt Clinique Water Therapy Body Moisture Wash, en krämig duschcrème som ska vara mild och skonsam mot huden. Enligt beskrivningen ska den både rengöra och återfukta och absolut inte torka ut huden (”Special activated water speeds targeted benefits to skin, boosting moisture reserves. Creamy two-in-one body wash cleanses and conditions skin.”). Den känns verkligen milt rengörande och jag uppskattar det fylliga och krämiga löddret som blir av den. Men precis som i princip alla andra duschcrèmer jag har testat tycker jag att huden ändå känns stram efteråt och jag behöver absolut smörja in mig efter duschen.

Vad jag tyvärr inte tycker lika mycket om är doften. Den luktar… ja, kliniskt på något sätt. Även om det är positivt ur allergi- (och miljö-) synpunkt med oparfymerade produkter så föredrar jag en duschcrème som är lätt parfymerad men gärna med en lite tvålig doft istället för blommig. Dock måste jag säga att jag tyckte mer illa om doften i början, nu när jag använt den ett par veckor har jag på något sätt vant mig litegrann vid hur den luktar.

Trots den utlovade återfuktande effekten måste jag säga att min hud känns mer uttorkad efter att jag tvättat mig med denna än när jag använder HTH Original Cream Shower, en riktig trotjänare i duschen hos mig. Trots den låga glam-faktorn gillar jag den skarpt, och den har dessutom en härligt ren, lite tvålig doft, precis sådan som jag gillar!

Vad tycker du?

