Bra budgetpenslar

Verktygen är verkligen A och O när det gäller att få till en snygg ögonmakeup. När jag gick på makeupkurs på Make Up Institute fick jag lära mig att ekorrhår är det allra bästa just till ögonskuggor. Rätt eller fel vet jag inte, men hur som helst märker man stor skillnad på penslar och penslar. Jag tycker att Kicks penslar i Professional-serien är riktigt bra och väldigt prisvärda. Dessa ögonskuggspenslar är av mårdhår och finns i ett antal olika utföranden. Jag använder framför allt deras stora ögonskuggspensel, ”105”, för att applicera och sudda ihop skuggor. Om man vill ha bättre precision har de även en mindre pensel som är bra. Jag kan också varmt rekommendera deras snedklippta ögonbrynspensel som jag tycker är jättebra att jobba med – inte för stor utan perfekt för att bara få brynskuggan precis där man vill ha den.

Samtliga penslar tvättar jag med milt hårschampoo ungefär en gång/vecka, lite beroende på hur ofta jag använder dem. Jag torkar av penslarna genom att borsta med dem mot en handduk och låter dem sedan torka liggandes på hushållspapper eller en handduk så att inte limmet i borstarna löses upp.

Det är ju extra trevligt att Kicks just nu har 20% rabatt på alla penslar i Professional-serien för medlemmar i Kicks Club! Rabatten gäller till och med 4/6.

 

Vad tycker du?

