Estée Lauder Idealist

Estée Lauder Idealist Pore Minimizing Skin Refinisher är ett serum som appliceras under den vanliga hudkrämen. Detta serum ska göra att porerna rent optiskt ser mindre ut direkt, samt på sikt faktiskt minska porernas storlek genom att lösa upp smuts och död hud som täpper igen porerna, avlägsna döda hudceller samt reducera ansamling av överskottsfett i porerna. Idealist motverkar också ojämn och fnasig hy med hjälp av glukosamin som fungerar som en lätt kemisk exfoliering.

Jag använder Idealist lite sporadiskt, inte varje dag men gärna om jag vill vara lite extra fin eller att min makeup ska sitta riktigt säkert. Eftersom jag inte använder den regelbundet kan jag inte uttala mig om huruvida den långsiktiga verkan faktiskt fungerar eller ej, men däremot upplever jag en rad effekter direkt vid applicering: porerna ser mindre ut, min hy ser slätare och jämnare ut både i textur och i ton och huden känns babymjuk och silkeslen. Idealist marknadsförs inte som en primer men jag tycker att den fungerar ypperligt som sådan då den ger en jämn och matt bas att applicera makeupen på. Jag tycker absolut att min makeup blir mer hållbar om jag har Idealist under. En extra bonus är den underbara fräscha citrusdoften!

Kul att du vill lämna en kommentar! Jag svarar här för att hålla ihop tråden. Ev. spam och reklam raderas.

