Top 5 skönhetsfavoriter

Jag satt och funderade över vilka produkter som är mina favoriter just nu. Såklart skiftar det över tid, och jag skulle ju helst vilja göra en top 20-lista för att känna att jag får med alla saker som jag gillar just nu, men om jag måste välja, vilka är mina life-savers?

Utan inbördes ordning:
Dr Hauschka Lip Balm har en fyllig och krämig konsistens, mjukgör och skyddar läpparna och har dessutom en underbar doft. Denna burk står bredvid min säng och det sista jag gör innan jag somnar är att smörja in läpparna med det. Jag slipper fnasigheter och sprickor och vaknar istället alltid med mjuka och återfuktade läppar.

Lumene Eye Makeup Base är en hudfärgad crème som jämnar ut hudtonen på ögonlocket och fixerar ögonmakeupen så att den sitter som berget. Denna har jag varit trogen i minst fem år nu, det säger lite om hur mycket jag gillar den! Efter ansiktscrème och ögoncrème applicerar jag ett tunt lager eye makeup base på hela ögonlocket och tonar ut det upp till ögonbrynet. Jag låter det torka en kort stund med halvslutna ögon innan jag lägger ögonmakeupen. Jag svär, med denna primer sitter ögonskuggan en hel dag framför datorn på jobbet följt av en svettig partykväll (även om det sistnämnda inte inträffar så ofta just nu efteresom jag har en tremånaders bebis…).

Biosilk Silk Therapy är också en favorit sedan väldigt många år tillbaka, förmodligen närmre 10 år! Silk therapy är flytande silke på flaska som ger håret glans och lyster och en fantastisk doft. Det reparerar, skyddar och slätar ut håret och gör att håret ser friskt och välmående ut, och skyddar dessutom mot värmeskador vid föning. Jag fördelar ungefär en tredjedels tesked (har långt hår) i händerna och masserar in i nytvättat blött hår med fokus på längder och toppar innan jag applicerar eventuella stylingprodukter och fönar.

Vichy Pureté Thermale Eye Makeup Remover är en oljefri mild ögonmakeupremover lämplig för känsliga ögon och linsbärare. Med denna remover på en bomullsrondell får jag snabbt bort ögonmakeup även med en rejäl mängd mascara utan att behöva gnugga. Removern torkar inte ut huden runt ögonen och förebygger dessutom svullnader.

Mavala Minute Quick-Finish är räddningen för alla småbarnsföräldrar som vill ha nagellack men aldrig har tid att låta det torka. Jag drar på underlack och två lager nagellack direkt i följd utan att vänta emellan, sedan på med ett lager Minute quick-finish och på ett par minuter är det torrt, är det inte magiskt så säg?

Nå, då har jag delat med mig av mina favoriter. Det vore spännande att höra vilka som är dina. Posta gärna en kommentar!

2 reaktioner på ”Top 5 skönhetsfavoriter

  1. Efter att snabbt kollat igenom din blogg igår kände jag mig inspirerad att göra nåt åt mina naglar. Så nu har jag läst alla dina inlägg om naglar :-)Inser nu att jag köpte fel överlack förut efter ditt tips och ska idag inhandla Mavala Minute quick-finish. Låter ju helt suveränt att man bara kan måla på alla lager på en gång. Och så måste det bli en ny nagelfin, måste tyvärr erkänna att jag kör med sandpapperfilar. Men nu ska det bli ordning på naglarna!

Vad tycker du?

