Toni&Guy Refreshing torrschampoo vs. Osis Dust It

Jag har klassiskt skandinaviskt hår; askblondt med tunna men många hårstrån. Hår som lätt blir platt och känns lite fett i hårbotten. Jag har ganska långt hår och skulle helst tvätta det varje dag och tänkte att ett torrschampoo skulle kunna vara ett perfekt sätt att fräshca upp håret mellan tvättarna istället. Jag har provat Toni&Guy Refreshing torrschampoo som är i sprayform.

Jag har testat att använda detta dag två efter hårtvätt vid fyra olika tillfällen. Det bästa med produkten är att den tack vare sin sprayform är väldigt lätt att applicera. Jag lyfter på längderna i överhåret och sprayar mot hårrötterna på ca 20 cm avstånd. Precis när jag applicerat den känns håret lite fräschare, men redan efter någon timme är håret tyvärr som innan applicering igen, oavsett om jag har satt upp det eller har det utsläppt. Dessutom tycker jag inte att produkten ger den stadga som utlovas utan mitt hår är precis lika mjukt, platt och glatt som vanligt. Om man dessutom råkar spraya på lite för nära håll blir håret alldeles vitt och ser dammigt ut vilket är jättesvårt att se om man inte tittar i precis rätt vinkel.

Då tycker jag att Osis Dust It mattifying powder ger en bättre uppfräschning av håret, dock med minus för att förpackningen gör pulvret lite svårapplicerat innan man har vanan inne. Dust It är en stylingprodukt i form av ett lätt puder som ger textur och stadga. Jag lyfter på överhåret och pudrar lite invid hårrötterna, lägger tillbaka överhåret och ”gnuggar” lite med fingertopparna i håret. På så sätt fördelas pudret i håret, vilket ger volym vid hårröterna och lite extra stadga.
4 reaktioner på “Toni&Guy Refreshing torrschampoo vs. Osis Dust It

  1. Tycker absolut att du ska testa Kisby. Lite mindre ”lyxig” förpackning men galet bra, och efter vad jag läst på nätet i olika forum, den bästa :-)

  2. Åh, tack för tipset, det ska jag absolut testa!! I vilken form är det? Jag gillar verkligen sprayformen hos Toni&Guys…

  3. Det är tyvärr inte sprayform.. Finns på åhlens för runt 80 kr :-) Det håller iaf hela dagen för mig :-)

Kul att du vill lämna en kommentar! Jag svarar här för att hålla ihop tråden. Ev. spam och reklam raderas.

