Hållbar ögonmakeup

Jag har fått lite frågor om hur man får ögonmakeup att sitta bättre och tänkte att jag ju kan ta upp det här. En del använder foundation på ögonlocket, men jag tycker personligen att makeupen sitter sämre ju fler lager av produkter man har under. När jag använde flytande foundation tyckte jag att det bara försämrade att ha foundation på ögonlocket, men nu när jag använder mineralpuderfoundation brukar jag svepa litegrann över ögonen efter att min ögoncrème gått in i huden ordentligt. Sedan applicerar jag en ögonmakeup-primer på hela ögonlocket, som jag suddar ut ända upp till ögonbrynen. Jag använder Lumenes eye makeup base som får min ögonmakeup att sitta som berget genom både en lång arbetsdag framför datorn och en svettig partykväll (även om det sistnämnda inte inträffar så ofta just nu…). Man behöver ytterst lite, ungefär som ett knappnålshuvud till varje ögonlock. Det är bra att låta den torka lite med halvslutna ögon innan man applicerar ögonmakeupen. I produktbeskrivningen står det att man även ska applicera lite löspuder ovanpå den innan man lägger ögonmakeupen, men det tycker inte jag behövs.

6 reaktioner på ”Hållbar ögonmakeup

  1. Jag har länge letat efter en primer eftersom jag tycker Urban Decays förvisso är bra, men väldigt dåligt förpackad, och lumenes var extremt bra. Min makeup satt hela natten! Tack för tipset, och dessutom måste jag säga att din blogg är superinspirerande!

  2. Åhhh en till som använder lumenes primer. Köpte den som min första ögonlocksprimer någonsin och jag älskar den. Försäljerskan på Kicks försökte pracka på mig en svindyr men plockade fram lumenes när jag sa att jag vägrade köpa en så dyr. 😉

  3. Mia: det är rätt! Inte ska man lägga ut dyra pengar när det finns BRA produkter som inte kostar skjortan!? Jag är dock nyfiken på vilken hon försökte pracka på dig? 🙂

Vad tycker du?

