Bra kabukiborstar

Jag måste rekommendera Everyday Minerals syntetiska kabukiborstar! Long handled kabuki (överst) ger ett skirt och halvtransparent resultat, medan Flat top kabuki (underst) ger en mer täckande finish. Båda borstarna är otroligt mjuka och det lite längre skaftet gör dem mycket lättare att jobba med än den traditionella kabukiborsten. Jag använder Long handled kabuki till vardags och tvättar den med ett milt schampoo en gång i veckan. Efter tvätt borstar jag ur vattnet genom att stryka borsten medhårs mot en handduk och torkar den sedan liggande på en handduk så att inte limmet löses upp. Om jag tvättar den på morgonen efter att jag lagt min makeup är den torr till nästa morgon. Priset, $10, är ju heller inte helt fel!

Vad tycker du?

