Nya mineralpuderfoundations

Idag kom mina varor som jag beställt från Everyday Minerals. Jag beställde 17 april så de var väldigt snabba! Jag tog ett ”Personal custom kit – full”, som innebär att man får kombinera 6 st varor (allt ifrån fullsize foundations och ögonskuggor till penslar etc) för endast $32.

Här är vad som slank med i mitt paket:

  • Intensive foundation Gold – ”Light”, passar min hy på vintern och våren
  • Intensive foundation Beige – ”Medium beige neutral”, till i sommar när jag har mer färg
  • Finishing powder ”Finishing dust”, tänkt ihop med Gold – Light
  • Finishing powder ”Summer silk”, till i sommar när jag har mer färg
  • Blush ”Nick Nack”, ett bra vardagsrouge med naturlig finish
  • Blush ”Everyday bronzer”, perfekt nyans för att ge en lätt solkysst look

Det har tagit mig hela fyra (!) gratis provkit att hitta rätt formula och nyans, men nu känns det jättebra. Jag började med att testa formulan Original glo då jag har tendens till torr hy, men med den blev min hy blank redan vid lunchtid. Intensive däremot känns helt perfekt för min hy!

För den som inte testat mineralmakeup är Everyday Minerals gratis provkit verkligen ett bra sätt att prova om det är ett koncept som man gillar.

Vad tycker du?

