Huskur för mjuka händer

Nu börjar det ju bli dags att släppa fram händerna ur tjocka handskar. Men samtidigt som det blir varmt och skönt så utsätts de för väder och vind på ett annat sätt. För att hålla händerna mjuka och smidiga har jag en liten huskur, jag häller upp 1-1½ msk olivolja i en kupad hand, sedan strör jag i 1-2 tsk flingsalt. Jag gnuggar ihop detta och masserar händerna med blandningen (försiktigt, saltet kan vara lite rivigt). Sedan sköljer jag av händerna i ljummet vatten och baddar dem torra med hushållspapper eller en handduk. Det bästa är att göra detta det sista man gör innan man går och lägger sig, så att man inte tvättar händerna på en stund efteråt. De blir garanterat mjuka och lena!

Vad tycker du?

