Essie Turquoise & Caicos

Underbart lysande turkos blir naglarna med Essie Turquoise & Caicos. Jag hade väldigt svårt att relatera till namnet tills jag googlade och upptäckte Turks- och Caicos-öarna i Västindien, då trillade polletten ner. Färgen är sannerligen som havet i tropikerna:

Swatch Essie Turquoise & Caicos

Swatch Essie Turquoise & Caicos

Swatch Essie Turquoise & Caicos

Formulan är åt jelly-hållet och något skir, jag med mina korta naglar kom undan med tre lager men jag tror egentligen man vill ha ytterligare ett för att undvika att kanten lyser igenom om man har lite längre naglar. Det är väldigt enkelt att lacka med och få ett bra resultat – lacket flyter ut jämnt och fint över nageln och lägger sig inte i vallar och skapar inte heller några kala fläckar vid applicering.

7 thoughts on “Essie Turquoise & Caicos

  1. aidalovesmakeup: Verkligen!!

    Nailtastic: Oj, tyckte du? Skir håller jag i och för sig med om, men i övrigt tyckte jag att det var trevligt att lacka med.

    Kerstin: Mmmm… :-)

Vad tycker du?

