Estée Lauder Metallic Sage

Sminkan kör grön temavecka den här veckan och idag hakar jag på!

Sedan jag såg de första bilderna från Estée Lauders höst- och vinterkollektion Modern Mercury har jag suktat efter lacket Metallic Sage. Tiden gick och som det ofta blir tycktes lacket finare och finare. Så genom en byteshabravinsch med Bjooti fick jag lacket i mina ägor och som det ofta blir när man hunnit få höga förväntningar blev jag yttepyttelite beskviken när jag såg det IRL. Det är fint men inte så fint som jag hade hoppats och trott om jag ska vara ärlig. Metallic Sage är olivgrönt med ett skimmer som går i koppar och guld. Färgmässigt påminner det mycket om China Glaze Westside Warrior, men med ett lätt guldskimmer.

Swatch Estée Lauder höst 2011 Modern Mercury: Metallic Sage

Swatch Estée Lauder höst 2011 Modern Mercury: Metallic Sage

Det är ganska tjockt i konsistensen men jag tyckte ändå att det var relativt lätt att måla med och det täckte bra. Här har jag två lager och ett lager Seche Vite över.

7 thoughts on “Estée Lauder Metallic Sage

    • Det är fint men jag tycker inte det är värt priset man får betala för det över disk, det är lite för saftigt. Så jag är glad att jag kunde byta till mig det istället, det känns bättre :-)

Vad tycker du?

