Estée Lauder höst 2011: Modern Mercury

Snart dyker höstkollektionerna upp i butik. Jag har spanat runt lite på sminkföretagens sajter och en av de kollektioner som fångat min uppmärksamhet är Estée Lauders höstkollektion Modern Mercury. Många märken fokuserar på sotade ögon (vilket ju är ursnyggt) men Estée Lauders kollektionsbilder visar upp hy med mjuk lyster, metalliska ögon i silver och platinumfärger och sammetsmjuka matta röda läppar – enkelt, klassiskt och väldigt snyggt!

Speciellt en produkt i kollektionen har väckt min nyfikenhet – det är Illuminating Powder Gelée. Den beskrivs som en kombination av flytande, puder och gelé och ska vara en formula som ger hyn en vacker lyster och glow:

Jag kan inte komma på att jag testat någon liknande produkt – det här är definitivt en jag kommer att kika närmre på när de dyker upp i butik!

I kollektionen ingår också ett nagellack som jag tycker ser väldigt snyggt ut, nyansen heter Metallic Sage:

Andra produkter som släpps i och med Modern Mercury-kollektionen är fem läppstift (varav tre med matt sammetsfinish som ser extra spännande ut), tre duoskuggor med metalliska nyanser (Black Chrome, Modern Mercury och Platinums), flytande eyeliners i tre nyanser (Black Quartz, Graphite och Silver Zink). Mer info om kollektionen finns hos Estée Lauder, fina produktbilder finns även hos Temptalia.

Vad tycker du?

