Lumene Sun Radiance & Natural Bronze

Tack för alla gratulationer jag fått efter mitt förra inlägg – det värmer i hjärtat!

Häromdagen fick jag lite nyheter hem i brevlådan, bland annat två nya somriga produter från Lumene: Sun Radiance Skin Tone Perfector och Natural Bronze Shimmering Body Lotion.

Sun Radiance Skin Tone Perfector är en lätt tonad ansiktskräm med skimmer som man kan använda antingen ensam, alternativt under sin foundation eller blanda med sin foundation. Ljusreflekterande pigment ger huden ett fint glow och färgen jämnar ut hudtonen.

I konsistensen känns den lite som en primer och den fungerar utmärkt att använda under makeup. Jag upplever inte att den förändrar min hudton särskilt mycket (vilket jag tycker är bra) men den ger mycket lyster. För mig personligen har den lite för mycket lyster för att jag ska vilja använda den ensamt, men med en lätt foundation som är lite transparent (jag använde Lumene Ultra Smooth Skin Caring Makeup som jag recenserat här) blir effekten lagom för mig. Den dämpar lystern något men inte helt, utan släpper igenom en del. Nu lade jag på dem var för sig, men jag kan också tänka mig att det kan bli bra att blanda dem innan applicering.

Natural Bronze Shimmering Body Lotion är en kroppslotion som, samtidigt som den har de vårdande och återfuktande egenskaperna man vill ha hos en lotion, även ger huden en lätt färg och skimmer. Det är ingen traditionell brun utan sol-produkt då den tvättas bort, utan används mer för att accentuera och ge lyster.

När man klämmer ut den ur tuben ser den verkligen mörk ut! Men när man applicerar den på huden är den skir samtidigt som den ger ganska mycket färg – det gäller att vara noggrann för att få ett jämnt resultat. Med rätt nängd och noggrann applicering blir det en väldigt fin och subtil färgeffekt. Jag har än så länge testat den på benen där jag inte har fått någon färg alls ännu och den ger huden en lite varmare ton, precis som när man fått lite sol på sig.

Enligt beskrivningen ska produkten också ge ett skimmer. Så länge jag var inomhus tyckte jag inte att jag såg någon skimmereffekt alls, men däremot när jag gick ut i solskenet insåg jag att den har skimmer – ganska mycket dessutom. Det är nästan så att jag skulle vilja kalla det glitter istället, för i solskenet ser man som ett guldigt glitter jämnt fördelat över huden.

Lotionen torkade snabbt och jag upplever ingen risk att det sedan ska ”färga av sig” på kläder eller andra textilier.

2 thoughts on “Lumene Sun Radiance & Natural Bronze

Kul att du vill lämna en kommentar! Jag svarar här för att hålla ihop tråden. Ev. spam och reklam raderas.

