Makeupoholics nakna sanning

Anne på Nailtastic har gjort det, Sminkan likaså.  Jag visar mitt stöd genom att göra detsamma, det vill säga visa upp mina naglar i helt omålat skick. Jag ser ju faktiskt att mina naglar inte alls är särskilt missfärgade. Däremot har jag mycket problem med att de,  samtidigt som de är hårda, blir spröda och skivar sig. Jag tycker det är snyggast när de är lika långa så när de skivat sig så pass illa att jag behöver korta ner dem så åker alla ner till kort-kort, vilket hände rätt nyligen.

NOTD naturelle

Nu trivs jag i och för sig bäst med ganska korta naglar så det gör inte så mycket, men jag skulle hellre vilja ha det för att jag själv valt det – inte för att de skivar sig hela tiden.

Jag har samlat på mig en hel del tips för naglar som skivar sig, men inget av dem verkar riktigt råda bot på problemet så därför undrar jag om har några tips att dela med dig av?

5 reaktioner på “Makeupoholics nakna sanning

  1. Mina naglar ser ut som dina, fast lite mer slitna eftersom att jag nyligen hade material på och tog bort det lite våldsamt. Har samma problem, så jag ska bevaka detta inlägg för tips! :)

  2. Honi: oj, funkar den för dig? Jag får erkänna att jag inte märkt nån skillnad av den. Sen tycker jag den är lite för mjölkig för att funka som handkräm (vilket kanske inte gör att jag använder den så regelbundet, därför uteblir också effekten…), då föredrar jag t ex handkrämen från ACO Sense&Care.

    Sminkan: ha ha, det var gulligt sagt av dig!

    Josephine: ja det sliter rejält på naglarna va? Jag har faktiskt aldrig lagt på något på mina, just för att jag är så rädd att de ska bli helt förstörda när man ska ta bort det.

    Håller tummarna för att det dyker upp fler tips här, både till dig och mig! :-)

  3. Inte för att det hjälper, men du är inte ensam om dessa nagelproblem – mina beter sig precis likadant. Har provat allehanda baslack, nageloljor (som gav mig självsprickor i huden i nagelkanterna:-() och handcremer (vilket är bra för händer och nagelband), men inget av detta verkar hjälpa. Det enda som gör skillnad för mig, är solen och den är det ju löjligt lite av just nu.

Kul att du vill lämna en kommentar! Jag svarar här för att hålla ihop tråden. Ev. spam och reklam raderas.

